Gelukkig zijn de meeste patiënten tevreden over de inzet en het werk van de huisarts en andere medewerkers in de praktijk.
Een enkele keer is dat niet het geval. Neemt u dan gerust contact op met de praktijk zodat we uw klacht kunnen bespreken en naar een oplossing kunnen werken. Ook kunt u via deze link een klachtenformulier uitprinten en inleveren bij de baliemedewerker.
Doet u dit ook als u problemen hebt met de organisatie van de praktijk of met het gebouw. Alleen dan kunnen we proberen verbeteringen aan te brengen.
Komt u er met ons niet uit of vindt u het lastig bepaalde zaken met ons te bespreken dan kunt u zich wenden tot een onafhankeijke en onpartijdige klachten functionaris. Deze functionaris zoekt samen met u naar een mogelijke oplossing en kan proberen te bemiddelen. De klachtenfunctionaris is geen partij en oordeelt niet. Alles wat u de klachtenfunctioneert vertelt wordt strikt vertrouwelijk behandeld. Deze klachtenfunctionaris kunt u bereiken via nr 088-0229191.
Wanneer u er met uw huisarts en met de klachtenfunctionaris niet uitkomt, kunt u zich wenden tot de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze kan een uitspraak doen. Deze commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (jurist) en uit leden die patiënten en huisartsen vertegenwoordigen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijke secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschillencommissie is bindend. Indien u meer informatie wilt klik hier